Επίσπευση διαδικασιών για τα Συμβούλια Ιδρυμάτων

Επίσπευση διαδικασιών για τα Συμβούλια ΙδρυμάτωνΤου Αποστολου ΛακασαΣτην τελική ευθεία για την εφαρμογή του νόμου... οδηγεί το υπουργείο Παιδείας τα πανεπιστήμια. Και αυτό διότι ξεκαθαρίζει ότι μόνο τη ρύθμιση για τη διαδικασία της ηλεκτρονικής και επιστολικής ψηφοφορίας για την εκλογή Συμβουλίων Ιδρυμάτων (Σ.Ι.) θα εκδώσει σε υπουργική απόφαση. Ετσι, περιορίζει την... όρεξη των πρυτανικών αρχών διαφόρων ΑΕΙ που κατακλύζουν με ερωτήματα το υπουργείο, καθώς η ηγεσία του θεωρεί ότι με τον τρόπο αυτό τα ΑΕΙ υιοθετούν παρελκυστική στάση για να μην εφαρμόσουν τον νόμο.Ειδικότερα, πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι χθες υπεγράφη η υπουργική απόφαση για τον τρόπο που θα ψηφίσουν οι πανεπιστημιακοί στις εκλογές για τα Σ.Ι. σε περίπτωση που αυτές διακοπούν. Η ρύθμιση κρίνεται απαραίτητη, καθώς την προηγούμενη ακαδημαϊκή χρονιά σε όσα πανεπιστήμια επιχειρήθηκε να γίνουν εκλογές αυτές διεκόπησαν βίαια από ομάδες φοιτητών και πανεπιστημιακών που διαφωνούν με τον νόμο. Ετσι, πολλά ερωτήματα ΑΕΙ σχετικά με την εφαρμογή του νόμου θα μείνουν... αναπάντητα από το υπουργείο Παιδείας. Ενδεικτικά, ο πρύτανης του ΑΠΘ κ. Ιω. Μυλόπουλος έστειλε στις 13/9 επιστολή με την οποία θέτει τέσσερα ερωτήματα, σχετικά με το σύστημα της ταξινομικής ψήφου, σχετικά με την επιστολική και ηλεκτρονική ψήφο, σχετικά με το ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθηθεί εάν ο αριθμός των υποψηφιοτήτων είναι μικρότερος των θέσεων και σχετικά με τη διάρκεια της θητείας μελών του Σ.Ι. Εκτός από το ΑΠΘ και άλλα ΑΕΙ έχουν υποβάλει ερωτήματα, πολλά εκ των οποίων κρίνονται από στελέχη του υπ. Παιδείας ότι δεν επηρεάζουν τη διαδικασία των εκλογών, ούτε και τον ορισμό της ημερομηνίας των εκλογών. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο το Πανεπιστήμιο Κρήτης έχει ορίσει ημερομηνία εκλογών. Επίσης, εκτιμάται ότι η νομική υπηρεσία κάθε ΑΕΙ μπορεί να απαντήσει σε πολλά εκ των ερωτημάτων.Την επίσπευση των διαδικασιών θα επιδιώξει το υπ. Παιδείας και για την αναδιάρθρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ύστερα και από την ανασυγκρότηση της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΑΔΙΠ). «Ο ανασχεδιασμός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι πρόκληση. Πρέπει να γίνει με αντικειμενικά κριτήρια. Στην Ελλάδα δεν υπήρχε παράδοση αξιολόγησης. Η σύσταση της ΑΔΙΠ το 2005 ήταν το πρώτο μεγάλο βήμα. Το έργο που έγινε αυτά τα χρόνια ήταν σημαντικό, και πάνω σ αυτό θα προχωρήσουμε. Ομως πρέπει να τονίσουμε: η αξιολόγηση δεν είναι τιμωρία. Αντίθετα βοηθά τη βελτίωση», ανέφερε χθες στην «Κ» ο νέος πρόεδρος της ΑΔΙΠ, καθηγητής κ. Βαγγέλης Κουφουδάκης, η τοποθέτηση του οποίου εγκρίθηκε χθες από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. «Διεθνώς κάθε επτά χρόνια τα πανεπιστήμια αξιολογούν τα προγράμματα σπουδών τους, διότι το ΑΕΙ είναι ένας οργανισμός με δυναμική που εξελίσσεται. Μέσα σε μια επταετία ένα πρόγραμμα μπορεί να έχει μεγάλη ζήτηση από φοιτητές, αλλά λίγους καθηγητές ενώ σε κάποιο άλλο, λόγω της μικρής ζήτησης, ενδέχεται οι καθηγητές να πλεονάζουν. Ετσι η λειτουργία του πρέπει να αξιολογηθεί για να κριθούν οι νέες του ανάγκες», πρόσθεσε ενώ τόνισε ότι ο νέος χάρτης θα πρέπει να προκύψει μέσα από αντικειμενικές διαδικασίες και διάλογο με τα ΑΕΙ. Το θέμα συζητήθηκε χθες στη Σύνοδο προέδρων ΤΕΙ όπου κατετεθείσαν προτάσεις (π.χ. τα περιφερειακά ΤΕΙ να ενσωματωθούν με πανεπιστήμια της ίδιας περιφέρειας). Από την πλευρά τους, οι ομοσπονδίες πανεπιστημιακών, διδασκόντων στα ΤΕΙ και ερευνητών ζητούν από το υπουργείο Παιδείας «πέραν των κατά το νόμο αρμοδιοτήτων της ΑΔΙΠ και της ΓΓΕΤ, να συσταθεί ειδική επιτροπή που θα διαμορφώσει τα κριτήρια, θα συντονίζει και θα παρακολουθεί τις εξελίξεις».